čtvrtek 15. května 2014

„Prežil som sen miliónov chlapcov.“


Aj to povedal na rozlúčku veľký kapitán. Carles Puyol sa dnes lúčil s klubom, v ktorom prežil celý svoj doterajší futbalový život. Fenomenálny stopér opúšťa Barcelonu.

Na rozlúčkovej tlačovej konferencii Puyol vysvetlil to najdôležitejšie: „Je to veľmi emotívne byť tu, na mojej poslednej tlačovke v Barcelone. Snažili sme sa vyriešiť problémy s mojím kolenom ,ale nepodarilo sa nám to. Budeme sa však usilovať ďalej.“

Hráč opúšťa katalánsky tím, ale neodchádza definitívne do futbalového dôchodku. Do toho má čo povedať to, ako sa mu podarí dať dokopy nešťastné koleno. Nech však bude akokoľvek, v úlohe trénera sa nevidí. „Bol by som rád, aby si ma pamätali ako futbalistu, ktorý dal všetko Barçe,“ zasníval sa Puyi.

Ako „azulgrana“ dobyl tri ročníky Ligy majstrov, šesťkrát bol ligovým šampiónom, dvakrát získal Copa del Rey, dva razy vyhral aj Európsky superpohár, šesť razy Španielsku Supercopu, dvakrát Majstrovstvá sveta klubov. Ako španielsky reprezentant dvíhal nad seba pohár pre majstra sveta (2010) aj majstra Európy (2008).

Poctu Puyolovi si nikto nechcel nechať ujsť. V sále bola celá aktuálna barcelonská šatňa, zástupcovia súčasného vedenia klubu, bývalí prezidenti aj tréneri, ako aj osobnosti ako De la Peña, Albertini, Camacho o Iñaki Sáez a ďalší.

„Je to najlepší kapitán v dejinách Barçy,“ uistil prítomných prezident Barcelony Josep María Bartomeu. Legendárneho stopéra chválil aj športový riaditeľ Zubizarreta: „Líder nie je ten, kto dáva príkazy, ale ten, kto povie: nasledujte ma. Puyol je kapitánom, akého by chceli všetci.“

Sen. „Mal som šťastie. Žil som život, o akom snívajú milióny chlapcov. Prišiel som do Barcelony ako mladý chlapec a odchádzam ako otec rodiny.“

Vďačnosť Španielskej futbalovej federácii.Chcem sa poďakovať futbalovej federácii za jej dôveru, ktorú vo mňa vložila. Vždy som sa veľmi tešil na reprezentáciu a želám jej veľa šťastia v bojoch v Brazílii,“ vyslovil Puyol v kastílčine (spisovnej španielčine), ktorú pri tomto poďakovaní vymenil za katalánčinu.

Odkaz odchovancom klubu. „Užívajte si každý deň a vážte si, kde ste, pretože to sa každému nepodarí. Ak budete musieť odísť, nech to nie je preto, že ste sa nesnažili zo všetkých síl.“

Možnosť vyhrať La Ligu. „Áno, tá možnosť je reálna a Barcelona o ňu určite zvedie tvrdý boj. Veď je tu veľká motivácia. Zaslúži si to Tata a víťazstvo by sme určite venovali Titovi. Ak sa všetci spojíme a zabojujeme, môžeme uspieť.“

Tí, čo tu už nie sú s nami. „Chcem venovať spomienku svojmu otcovi, Mikimu Roquému, Luisovi Aragónesovi a Titovi Vilanovovi,“ hovoril Carles so slzami na krajíčku.

Luis Enrique. „Ako hráč ukázal veľký charakter. Je to osobnosť, ktorá veľa odovzdá svojim zverencom, ale veľa od nich aj vyžaduje – to, čo robil sám - dať zo seba všetko.  

Van Gaal, kľúčový tréner v jeho kariére. „Bol pre mňa jedným z najdôležitejších trénerov. Dal mi možnosť hrať v Barcelone. Vždy bol sám sebou a verný svojmu štýlu a to je veľmi dôležité.“

Nebude trénerom. „Nevidím sa v úlohe trénera, dokonca ani asistenta. Bol by som však rád naďalej spojený s klubom. Vždy som chcel pracovať s mládežou.“

Život pokračuje aj po Puyolovi. „Je to koniec jedného cyklu pre mňa, ale nie pre Barcelonu. Klub má pred sebou ešte veľa víťazstiev.“

Katar a AC Miláno, vonku z hry. „Najprv si musím doliečiť koleno. Musím byť čestný voči klubu, ktorý by ma chcel kúpiť. Nikoho nechcem klamať.“

Najkrajší moment. „Keď som videl Abidala dvíhať trofej pre víťaza Ligy majstrov.“

Zdroj: Marca

2 komentáře: