úterý 16. září 2014

O neskorých góloch - Zhrnutie 3. kola Primera División

Snáď najlepšia ilustrácia radosti a smútku 3. kola: Atlético a Iker Casillas

V Primere bol už po 2. kole iba jeden bodovo stopercentný tím a Barcelona ním ostala aj po 3. ligovej runde, hoci na góly do siete Athleticu si musela dlho počkať a potrápiť sa. Neskoré góly padali aj inde: Sevilla dala Getafe svoj druhý až v závere; Real Sociedad si už po odohratí riadneho času strelil vlastný, čo ho stálo 2 body; Espanyol a Rayo v nadstavenom čase už len znížili.

Na druhej polovici štadiónov tak dlho na výsledkové rozuzlenie čakať nemuseli. 4 stretnutia skončili remízou. A keďže tri razy vyhrali domáci a tri razy hostia, aj celkovo to bolo nerozhodne, na body: 15:15. Na góly sa to vyvinulo mierne lepšie pre domáce mužstvá 13:10.

Jediným dvojgólovým strelcom kola bol barcelonský Neymar.

Piatkový otvárací zápas priniesol remízu 1:1 medzi Almeríou a Córdobou, čiže každému po bode, ale ani Almería ani nováčik Córdoba túto sezónu ešte nevybojovali trojbodový zásah. Obidva celky sú na dvoch bodoch. V piatok sa trafili krátko po sebe - v 12. minúte domáci Edgar Méndez a v 19. Fede Cartabia z tímu hostí. Šance na gól ešte boli: rozhodca neodpískal jedenástku za ruku obrancu hostí Campabadala, domáci Soriano hlavičkoval do brvna; na úplnom konci ale musel Almeríu zachraňovať zákrokom brankár Rubén... tak ostalo nerozhodne.

Ale pri futbale sú radosť a smútok spojené vlastne všade. Teraz sa teší Edgar s Almeríou a smúti Córdoba. O chvíľu bolo naopak.

A niežeby som z toho niečo videla. Po "krutom" pracovnom týždni som trávila piatkový večer u kaderníčky, aby dala aspoň trochu dokopy moju frizúru na bratrancovu svadbu.

Keď na druhý deň nastupovali na vzájomný ligový súboj Barcelona a Athletic, ja som v Martine počúvala: "Aj bársjakú zdochnutú slépku odfotíš, ale na svadbu foťák zobrať zabudneš." "Tak som zabudla, no. Čo mám teraz spraviť? Šak majú oficiálneho fotografa, a aj kopu ďalších foťákov tu je."

Pred siedmou som už spokojne čítala info od Jožka: Ahoj Romi... v poslednych 10 minutach dal Neymar 2 goly po prihravkach Messiho a vyhrali sme 2:0. Hrali sme dobre... do nicoho sme ich nepustili a sance boli, len Munirovi chybalo stastie a chladna hlava v zakonceni. Skvele hrali Rakitic a Mathieu.

Parádička, spolupráca Messi - Neymar funguje; Rakitič a Mathieu super. Nebolo to len klamlivé zdanie z Gampera...

Tak Barcička 9 bodov, Athletic 3, keďže pre Baskov to bol už druhý prehratý ligový zápas. Ale oba vonku.

Jedna zaujímavosť zo stránky Penyi: Sest hracov FCB videlo nazivo semifinalovy zapas MS v basketballe medzi USA a Litvou: Dani Alves, Pique, Rafinha, Neymar, Bartra a Busquets. Jediny, ktory sa zdvihol uprostred zapasu a siel domov, bol Busquests (zapas sa zacal neskoro vecer o 21:00), ostatni ostali do konca. Zhodou okolnosti, jediny hrac z tej sestice, ktory nastupil od zaciatku na sobotnajsi zapas, bol Busquets. Zeby trest od Lucha? :) A to Dani oslavoval 300. zápas za Barcelonu.

Neymar a Messi a ide to.

Potom som zistila, že Nitrička mi prehrala 0:1, že v Banskej Bystrici nedohrali pre dážď... No veď aj my sme spolu s nevestou utekali pred lejakom do autobusu... A ešte: v Bystrici po úvodnom hvizde hráči pokľakli a pred striedačkou rozprestreli transparent s nápisom: Chceme naše peniaze. Jajáááj, chýbajú peniažky. Aj vedenie to trápi. Pripomenulo mi to, ako sa, myslím, hráči Levante voľakedy na začiatku zápasu pochytali v strede ihriska okolo ramien - tiež kvôli nevyplateným peniazom.

Výsledok zápasu Málaga - Levante som nezisťovala. Až na druhý deň som si teda prečítala, že bolo 0:0 a najviac práce mal brankár hostí Jesús.

Málaga má za 1 výhru, 1 remízu a 1 prehru zatiaľ 4 body. Levante získalo prvý bodík.

Sľubný nástup Jesúsa Fernandeza po Keylorovi Navasovi

Madridské derby (Real - Atlético) ma, samozrejme, zaujímalo. Ale Mindrot ako informátor zlyhal, resp. ja som sa neskoro spamätala, resp. dídžej spravil dlhé (tanečné) kolo a keď som potom poslala sms, Mindrot už spal. A to som mala, v rámci mojej série: „dvojníci chalanov z ŠF na svadbách“ zrovna v zornom uhle chalana, čo sa mi naňho podobal. Na rozdiel od pita a Sebyka, ktorým som to dokazovala aj fotkou, pre Mindrota obrazový dôkaz nemám, lebo... to... som schopná odfotiť aj zdochnutú sliepku, ale na svadbu foťák zobrať zabudnem. Neva, aj tak sa tento podobal asi najmenej. Snáď len bradou a trocha sa mi zdalo aj niektorými gestami. A o tretej ráno sa rozhodol, že ma ide baliť. No lenže... Ja už totál unavená, ani rozprávať som nevládala, ledva som plietla nohami a už som videla, ako sa naša skupinka Lipovčanov zdvíha, aby sme pomaly odkráčali k busu, ktorý nás zavezie domov. Tak som chalana musela pekne v strede rozprávania jeho životopisu, niekde pri pobyte v Anglicku, stopnúť a pláchnuť. Škoda. Možno. No čo už.

Keď som sa doma ukladala spať, Mindrot vstával a napísal, že Atléti vyhrali na Santiago Bernabéu 2:1. No milé na dobrú noc. Menej sa mi páčilo, keď som zistila, že toho chudáka Ikera tam snáď nakoniec zlynčujú, že naňho od prvého gólu v 10. minúte pískali. Aspoň že niektorí diváci ho vraj predsa len aj povzbudzovali. Cristiano síce z penalty vyrovnal, ale hviezdou madridského večera bol strelec víťazného gólu Arda Turan. No a od Cristiana vraj po Godínovi dostal do tváre aj Miranda.

Aktuálny madridský panovník – Atlético: 7 bodíkov, Real: 3. Viac sa spomína tých 6, čo už stihol v troch kolách stratiť...

Na displeji mobilu prvých osem miest tabuľky - Real nikde; prvých 9 miest - Real stále nikde. Až na tom, kde bolo tých miest 10, sa zjavil. Taký vtipný obrázok koloval netom po sobote: A na konci kola by bolo treba displej minimálne s 13 miestami.

Veru to bol gól. Víťazný.

Kým sme tancovali na svadbe, hralo sa ešte vo Vigu. Celta remizovala s Realom Sociedad 2:2. Domáci vyhrávali už 2:0 po Larriveya a Orellanu. Ale keď otočíte s Realom z 0:2 na 4:2, tak prečo si neveriť aj proti iným? S Celtou to však nešlo až tak dobre. Agirettxe v 69. minúte znížil, no vyrovnávajúci si v až v nadstavenom čase museli domáci dať sami, konkrétne Johnny.

Celta tak posledné dva súboje, v ktorých vyhrávala, napokon len zremizovala, ale z prvého má tri body, dokopy teda 5. Erreala po úvodnej prehre a dvoch úspešných "doťahovačkách" 4.

A zase sa jedni tešia a druhí sú zničení smútkom.

V nedeľu na obed sme už netancovali, ale zato (aspoň my doma) sme sa zároveň s obedom chystali na druhú fázu posvadobného spánku. V Madride zatiaľ ďalší domáci tím prichádzal o body. Rayo, ktoré v 1. ligovom kole doma ukradlo jeden bodík Atléticu a potom vonku La Coruñi, tentoraz odovzdalo všetky tri Elche. Strelcami hostí boli Edu Albácar, Jonathas a Mosquera. Za domácich najprv vyrovnal Kakuta a v nadstavenom čase už len znížil z penalty Bueno.

Elche sa na rozdiel od Raya v každom kole zlepšilo. 0 bodov - 1 bod a teraz 3.

Čo už. Treba pogratulovať súperovi.

Zápas na Mestalle sme už doma stihli. Teda skoro. Keď som po piatej vstala a zapla telku, práve opakovali prvý gól domácej Valencie do brány Espanyolu. Dal ho Piatti. Parejov a Alcácerov po dobrej kľučke sme už s ocinom videli v aktuálnom čase. A bolo vymaľované. Aj v tomto súboji padol znižujúci gól v pridanom čase z jedenástky. Exekútorom bol kapitán hostí Sergio García.

Valencia je so 7 bodmi v tabuľke hneď za prvou Barcelonou, Espanyol má na spodku stále len bodík z 1. kola.

To by šlo.

Sevilla s Getafe od siedmej nepredvádzali nič moc úžasné. Na konci prvého polčasu rozhodca pískol penaltu po faule brankára hostí Guaitu na domáceho Krychowiaka. Asi dosť nešťastne a nechcene, ale Poliak schytal. Bacca z penalty zariadil vedenie 1:0.

Druhý polčas tiež nič svetoborné, ale keby pár minút pred koncom skóroval nožničkami Hinestroza... to by bol (vyrovnávajúci) gól! Ale bolo naopak - domáci gólman Rico chytil a z následnej akcie dal Aleix Vidal na konečných 2:0. Bol to jeho druhý gól v sezóne. Takisto ako predtým Baccov.

Sevilla je už na 7 bodoch, Getafe na troch.

Druhý gól Sevilly v zápase a Aleixa Vidala v sezóne.

Následne vybehli na zápas 3. kola na Granada a Villarreal. To som už zas zaspávala...
Až do konca ostalo 0:0, ale pre Villarreal to bol prvý bod v histórii z Los Cármenes a štvrtý do tohtoročnej ligovej tabuľky. Pre Granadu už piaty.

Iturra ťa nikdy nenechá na pokoji. Tak píšu o hráčovi Granady na Marce.

V pondelok mali posledné treťoligové slovo nováčikovia Eibar Deportivo. Tešili sa hostia z La Coruñe. Rozhodol o tom gólom už v 13. minúte Juan Domínguez.

Eibar tak zatiaľ k prekvapivým trom bodom z 1. kola za výhru nad Errealou ďalšie nepridal. Deportivo k bodu z minulého 3 a so 4 sa hneď vyšvihlo do prvej polovice tabuľky.

Tréner domácich Garitano nemal dôvod na úsmevy.

A inak, aj v iných krajinách sa už stihli rozbehnúť, veď už aj Manchester United vyhral. Víťazstvo nad Queens Park Rangers gólovo načal Di María. Diego Costa zase v Anglicku válí za Chelsea. Pri remíze Arsenalu s Manchestrom City 2:2 za domácich skóroval Alexis Sánchez. (Takže anglické gólové odkazy od bývalých hráčov Realu, Atlética aj Barcelony.) Za Machester City dávali góly ďalší známi z La Ligy: Agüero a Demichelis. A Falcao vraj chce v Manchestri hrať veľa rokov... No nie v City, ale v United.

Vo Francúzsku sa rozbiehajú čudne. Monako, predposledné, PSG piate...

V Nemecku menej prekvapivo je medzi 7-bodovými na vrchole Bayern a o bod vzad Dortmund. Arjen Robben sa na adresu svojho trénera v Bayerne Guardiolu vyjadril, že mu vďačí za svoju fantastickú formu a tiež, že: "Som presvedčený o tom, že keď Guardiolovi zavoláte o tretej ráno, aby ste sa s ním pozhovárali o taktike, bude veľmi rád!" 

V Taliansku sú po dvoch kolách stopercentní Juventus, AS Rím, ale aj tím, ktorí sme už na vrchole tabuľky dávno nevideli – AC Miláno. V 2. kole predviedli milánske mužstvá gólovú divočinu: Inter doma vyhral 7:0 nad Sassuolom a AC 5:4 v Parme nad AC.

V Gambrinus lige, pre plkátko zaujímavo, prehrala Slavia s Brnom 1:3. V zaujímavom zápase pre môjho ocina Liberec remizoval s Plzňou 1:1. Slováci ostali bez zápisu a Plzeň na čele.

Vo Fortuna lige zasa pre mňa uspokojivo Žilina porazila Slovan 3:0.

2 komentáře: